Skal du i gang med at holde workshop for kunder, samarbejdspartnere eller måske nogle helt andre? I så fald er denne artikel værd at læse, da den indeholder en række gode tips til, hvordan du får succes med din workshop.
Læs med herunder og bliv klædt godt på til din første workshop.
Sørg for at tale i øjenhøjde med dine deltagere
Hvis det er dig som har ansvaret for workshoppen og leder den, er det vigtigt, at du sørger for at møde dine deltagere i øjenhøjde. Det nytter ikke noget, at du taler i et sprog som de overhovedet ikke forstår.
Brug det sprog som dine deltagere er vant til og hav tålmodighed. Det er noget af det vigtigste du skal fokusere på som leder.
Du kan med fordel benytte dig af et whiteboard
Whiteboard tavler er oplagte at benytte sig af, hvad end du holder møde, workshop eller blot gerne vil forklare noget på en overskuelig måde. Whiteboard tavlen er især værd at benytte sig af i forbindelse med en workshop, da den kan bruges som ”to-do”-liste.
Derudover kan den også bruges, når der skal fortælles om nogle lidt mere komplekse og komplicerede ting, der kræver lidt tegninger og lignende. En af de store fordele ved whiteboards er, at de ikke er særlig dyre i forhold til det du får ud af dem!
Husk at inddrage nogle praktiske eksempler
For at det hele ikke bare bliver kedelig teori om et pågældende emne, er det vigtigt, at du formår at inddrage mange praktiske eksempler. Praktiske eksempler er alt andet lige meget nemmere at forstå for dine deltagere.
Du kan med fordel opstille cases og lignende. Måske nogle opgaver som tager udgangspunkt i dine egne kunders forretninger. Det vil de helt sikkert synes om.
Giv dem en brochure, der opridser workshoppens vigtigste pointer
For at afslutte det hele på en god måde, kan du med fordel få lavet en brochure, der opridser workshoppens vigtigste pointer. På den måde kan dine deltagere altid finde brochuren frem og bladre den igennem og sige: ”Nå ja. Det kunne man jo også gøre for at få flere kunder i forretningen”.
Du kan bestille dine brochure hos Trykbestilling.